مجله ، کاتالوگ و بروشور

ویژگی های یک کاتالوگ خوب چیست | 8 ویژگی کاتالوگ خوب

8 ویژگی کاتالوگ خوب

ویژگی های یک کاتالوگ خوب

هر شرکتی برای معرفی خود به شرکت ها و مشتریانش نیاز به یک کاتالوگ دارد که به به سرعت و شفاف خدمات و محصولات را معرفی کند تا دید کلی به مشتریان خود دهد. اگر کسب و کاری را شروع کردید و می خواهید طراحی کاتالوگی را سفارش دهید بهتر است این مقاله را در رابینسو کامل مطالعه کنید تا ویژگی های یک کاتالوگ خوب و اصول طراحی کاتالوگ را بدانید.

8 ویژگی کاتالوگ خوب

مشتری خود را بشناسید

اولین مورد از 8 ویژگی کاتالوگ خوب شناخت مشتری است. قبل از اینکه زمانی را صرف برنامه ریزی یا نوشتن کاتالوگ کنید، حتما مشتری خود را درک کنید. چرا آنها می خواهند محصول شما را بخرند؟ مهمترین کاری که می تواند برای آنها انجام دهید چیست؟ مهمترین مشکلی که محصول یا خدمات شما می تواند برای آنها حل کند چیست؟ اگر جواب سؤالاتی مانند این را نمی دانید، بروید بپرسید تا دید وسیع نسبت به کار خود پیدا کنید.

اصول طراحی کاتالوگ

روی خوانایی تمرکز کنید

یکی از اصول طراحی کاتالوگ این است که خواندن بروشور برای افراد مشکل نباشد. نوشته خاکستری روی یک پس زمینه سفید و نوشته تیره در یک پس زمینه تیره خواندن دشوار است. همینطور صفحاتی که متن و تصویر کمی دارند. مرتب نویسی و بلوک بندی در چاپ کاتالوگ بسیار اهمیت دارد.

یک پیام روشن

کاتالوگ شما باید پیام زمینه ای را به روشی صحیح تحویل دهد. باید یک پیام قانع کننده داشته باشد. عناصر باید در اطراف آن طراحی شوند. شما باید مشتریان خود را درک کرده و پیام درست ارسال کنید. باید تعیین کنید که کدام پیام برای آنها جذاب خواهد بود. این کاتالوگ بر اساس پیامی که در اختیار دارید ساخته می شود. دانستن آنچه برای مشتریان مهم است به ارسال پیام مناسب کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط

فقط یک مطالب جالب و ارزشمند، خوانندگان شما را به جدی گرفتن کاتالوگ تشویق می کند. محتوای ارزشمند بخشی جدایی ناپذیر از یک کاتالوگ موثر است. محتوای شما باید توجه، علاقه و تمایل خوانندگان را به خود جلب کند. از عناوین جذاب و سودمند استفاده کنید. برای برجسته کردن نکات مهم از نقاط گلوله استفاده کنید.

طراحی چشمگیر

در ادامه ویژگی های یک کاتالوگ خوب طراحی همان چیزی است که خوانندگان شما را به خود جلب می کند. می توانید خلاقانه و جذاب ترین طراحی را انجام دهید. اما مطمئن شوید که طرح متناسب با پیام است. این طرح شامل تمام جنبه های این کاتالوگ است. ساختار کاغذ، رنگ و سبک قلم باید همه نشانگر تصویر برند شما باشد.

ویژگی های یک کاتالوگ خوب

تصاویر جذاب و مرتبط

تصاویر و گرافیک ها در همه تصاویر یافت می شوند. کاتالوگ های رنگی می توانند اطلاعات زیادی را از طریق تصاویر منتقل کنند. تصاویر مناسب، محتوای شما را تکمیل می کنند و به کاتالوگ خود ارزش می دهند. آنها اطلاعات نمایش داده شده در کاتالوگ را ساده می کنند. تصاویر هماهنگ از نظر بصری بهترین نکات را در مورد شرکت شما نشان می دهند.

منحصر به فرد بودن

یکی دیگر از اصول طراحی کاتالوگ منحصر به فر بودن آن است. کاتالوگ ها با سایر استراتژیهای بازاریابی متفاوت است و اطلاعات دقیق در مورد محصولات شما می دهند. از این رو باید مختصر و واضح باشد. باید منحصر به فرد و متمایز باشد. کاتالوگ باید نشان دهد که شما چگونه از رقبای خود برتر هستید. شما در طراحی کاتالوگ باید کیفیت خدمات و درجه یک بودن خود را منعکس کنید.

درج راه ارتباط

در کاتالوگ خود محلی مناسب برای درج اطلاعات تماس و راه های ارتباطی قرار دهید. توجه کنید که این اطلاعات واضح و جلب توجه کند. چون راه های ارتباطی از موارد بسیار مهم میباشد که در بسیاری از کاتالوگ ها به آن توجه نمی شود و این اشتباهی بزرگ است. در راه ارتباطی یکی از مهم ترین ویژگی های یک کاتالوگ خوب است.

شرکت تبلیغاتی رابینسو

خدمات شرکت تبلیغاتی رابینسو

شما می توانید تمام خدمات مربوط به تبلیغات ، پخش و چاپ تراکت، طراحی تراکت، تراکت پخش کن ساعتی در تهران و … را به شرکت تبلیغاتی رابینسو بسپارید تا در کوتاه ترین زمان و پایین ترین قیمت کارهای شما انجام شود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *