تبلیغات و بازاریابی

اینفوگرافیک چیست؟ مزایای تبلیغات مناسب و موثر را بدانید

اینفوگرافیک چیست ؟

 اگر صاحب شرکت و یا کسب و کار کوچک و بزرگی باشید احتمالا کلمه اینفوگرافیک چیست به گوشتان آشنا بیاید. همچنین حتما این موضوع را می دانید که برای فروش نیاز به تبلیغات گسترده دارید و این تبلیغات را می توانید حتی با قدم های کوچک تری نیز آغاز کنید.

در مبحث تبلیغات یکی از جذابیت هایی که امروزه می توان ارائه داد اینفوگرافیک است که در ادامه این مقاله به این سوال که اصلا اینفوگرافیک چیه و مزایای تبلیغاتی اینفوگرافیک آن خواهیم پرداخت.

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک یعنی چی؟  اینفوگرافیک یک تصویر قابل مشاهده از آمار یا داده است که بدون مشکل قابل درک و مصرف سریع طراحی شده است. معمولاً از مجموعه ای از متن، تصاویر و نمودارها برای ارائه اطلاعات به روشی جذاب و مختصر تشکیل شده است.

اینفوگرافیک ها به طور منظم برای ساده کردن ایده ها یا آمارهای پیچیده استفاده می شوند و آن را برای مخاطبان وسیع تری جذاب و قابل دسترس می کنند. آنها ممکن است در زمینه های مختلفی استفاده شوند که شامل ارائه ها، بررسی ها، وب سایت ها و پست های رسانه های اجتماعی می‌شود.

تبلیغات مناسب و موثر چه تاثیراتی روی فروش محصولات می گذارد؟

تبلیغات مناسب و موثر من جمله اینفوگرافیک تاثیر قابل توجهی بر درآمد محصول خواهد داشت. کمپین های بازاریابی موثر می توانند باعث جلب توجه و ایجاد سرگرمی در یک خدمات یا محصولات شوند که منجر به تعامل چند برابر مشتری و در نهایت افزایش فروش شود. در اینجا نتایج خاصی وجود دارد که تبلیغات عالی ممکن است بر درآمد محصول داشته باشد:

تبلیغات مناسب و موثر

  1. افزایش توجه به لوگو: تبلیغات مناسب و موثر می تواند به رشد شهرت لوگو کمک و تعدادی از مخاطبان را متمرکز کند. در حالی که مشتریان از یک نشان و خدمات آن مطلع هستند، احتمال بیشتری دارد که در مورد خرید از آن مارک توجه کنند.
  2. درک پیشرفته از برند: کمپین های تبلیغاتی که به درستی به پایان رسیده اند می‌توانند درک مصرف کنندگان از یک لوگو را شکل دهند و آن را ایده آل و جذاب کنند. تداعی ‌های نشان با کیفیت بالا که از طریق بازاریابی ایجاد می‌شوند، می‌توانند بر انتخاب خرید تأثیر بگذارند و منجر به درآمد بالا شوند.
  3. تمایز بهتر محصول: تبلیغات موثر می‌تواند ویژگی‌ ها، موهبت‌ ها یا ارزش‌ های خاص یک محصول را برجسته کند و به آن کمک کند تا از رقبا متمایز شود. این تمایز می‌تواند مشتریانی را که به دنبال پاسخ‌ ها یا مطالعات خاصی هستند، جلب کند و منجر به افزایش درآمد برای محصول بازاریابی شود.
  4. افزایش مشارکت مشتری: بازاریابی جذاب و قانع کننده می تواند توجه و سرگرمی مشتریان را به خود جلب کند و آنها را به تعامل فعال با برند تشویق کند. این تعامل می تواند منجر به تعامل طولانی شود، مانند سفر به یک سایت اینترنتی، ثبت نام در یک خبرنامه، یا ایجاد یک خرید.
  5. رفتار خرید تحت تأثیر: تبلیغات مناسب انرژی لازم را برای هدایت رفتار مشتری و انتخاب خرید دارد. با بیان درست ارزش، مزایا و مطلوبیت یک محصول، تبلیغات می‌تواند مشتریان را تشویق کند تا آن محصول را از گزینه ‌هایی انتخاب کنند که درآمد اصلی تا افزایش ‌یافته است.
  6. دستیابی به بازار گسترده: بازاریابی به سازمان ها اجازه می دهد تا به بازار هدف بسیار گسترده تری فراتر از پایگاه حامی فعلی خود دست یابند. کسب ‌و کارها با تمرکز بر جمعیت ‌شناسی یا بخش ‌های خاص از طریق کمپین ‌های تبلیغاتی، می‌توانند بازار خود را تقویت کرده و مشتریان جدید را جذب کنند و در نتیجه فروش چند برابری را به همراه داشته باشند.
  7. تقویت وفاداری نماد: تبلیغات می تواند نقش اساسی در ایجاد و تقویت وفاداری به برند در میان مشتریان فعلی داشته باشد. یادآوری مکرر خدمات، ارزش‌ها و موهبت‌ های یک برند به مشتریان از طریق تبلیغات و بازاریابی، می‌تواند از ارتباط آن‌ها با لوگو، خریدهای اصلی تا کپی و فروش چند برابر حمایت کند.

مزایای تبلیغاتی اینفوگرافیک چیست؟

استفاده از اینفوگرافیک در تبلیغات مزایای متعددی دارد. اولین و چشم گیرترین مزیت اینفوگرافیک تعامل چند برابری می باشد. اینفوگرافیک ها از نظر بصری جذاب هستند و ممکن است به سرعت توجه را جلب کنند. آن‌ها به احتمال زیاد توسط بینندگان مشاهده و به اشتراک گذاشته می شوند که منجر به تعامل طولانی با نماد یا پیام شما می‌شود.

درک گام به جلو

اینفوگرافیک ها اطلاعات پیچیده را از طریق ارائه آنها در یک روش بصری آماده و ساختار یافته ساده می کنند. این امر درک و در نظر گرفتن عوامل کلیدی را برای بازدیدکنندگان ساده تر می کند و منجر به درک بهتر پیام شما می شود.

تصاویر به یاد ماندنی تر از متن به تنهایی هستند. اینفوگرافیک ‌ها از ترکیبی از عکس ‌ها، رنگ ‌ها و تایپوگرافی برای ایجاد یک نمایش بصری معلق از حقایق استفاده می‌کنند. این به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا آمارها را به ‌طور مؤثرتری نگهداری و به خاطر بیاورند.

توانایی اشتراک گذاری سریع

یک دیگر از مزایای تبلیغاتی اینفوگرافیک این است که اینفوگرافیک ها به طور قابل توجهی در ساختارهای رسانه های اجتماعی قابل اشتراک گذاری هستند. ماهیت قابل مشاهده آنها باعث می شود که آنها را بیشتر از طریق مشتریان به اشتراک بگذارند و باعث افزایش دسترسی و دیده شدن پیام بازاریابی شما شود.

اینفوگرافیک ها به شما امکان می‌دهند رکوردها را به روشی منحصر به فرد و نوآورانه ارائه دهید و به نشان شما کمک می‌کند تا از رقابت خارج شود. با استفاده از تصاویر جذاب و نمودار مدرن، می‌توانید یک هویت لوگوی متمایز ایجاد کنید و تأثیر ماندگار را برای مخاطبان خود از بین ببرید.

مزایای تبلیغاتی اینفوگرافیک

مزایای تبلیغاتی اینفوگرافیک

مزایای استفاده از اینفوگرافی برای مخاطبان

در ادامه این مبحث که اینفوگرافیک چیست به مزایای آن برای مخاطبان می‌رسیم. اولین مورد را افزایش بازدیدکنندگان سایت اینترنتی می‌توان در نظر گرفت.

در حالی که اینفوگرافیک‌ها در وب‌سایت‌ها یا وبلاگ ها استفاده می‌شوند، می‌توانند بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنند و زمان صرف شده در صفحه وب شما را افزایش دهند. این مهم می‌تواند باعث افزایش قیمت تبدیل و بهبود بهینه سازی موتور جستجو (بهینه سازی موتور جستجو) شود.

تطبیق پذیری

اینفوگرافیک‌ها ممکن است در کانال های بازاریابی متعدد، همراه با رسانه های اجتماعی، وب سایت ها، بازاریابی ایمیلی، نمایشگرها و مواد چاپی مورد استفاده قرار گیرند.

این تطبیق پذیری به شما امکان می‌دهد تا به بازار هدف گسترده تری دست یابید و پیام خود را به طور موثر در کدک های مجزا بیان کنید. به طور کلی، اینفوگرافیک ها به لطف ارائه حقایق در یک نمودار بصری جذاب و بدون مشکل، به ابزاری قدرتمند برای کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی تبدیل می‌شوند.

چه راهکارهایی برای ایجاد تبلیغات مناسب و موثرتر وجود دارد؟

بعد از دانستن مزایای تبلیغاتی اینفوگرافیک، حال باید تبلیغات خود را موثرتر کنیم. شیوه‌های زیادی برای داشتن تبلیغات موثرتر وجود دارد؛ اولین مورد این است که در ابتدای کار مخاطبان هدف خود را بشناسید.

قبل از رشد هر کمپین تبلیغاتی و بازاریابی، شناخت بازار هدف ضروری است. تحقیقات بازار رفتاری برای جمع آوری بینش در مورد جمعیت شناسی، فعالیت ها و انتخاب های آنها. این مهم ممکن است به شما کمک کند پیام و تصاویر خود را متناسب با مخاطب هدف خود تنظیم کنید.

اهداف تمیزی را تعیین کنید

به طور واقعی اهداف بازاریابی خود و آنچه را که می‌خواهید به آن برسید، همراه با کمپین بازاریابی خود را برای تبلیغات مناسب و موثرتر مشخص کنید. خواه افزایش شناخت لوگو، افزایش فروش یا فروش یک محصول جدید، داشتن رویاهای خاص استراتژی بازاریابی و پیام رسانی شما را هدایت می کند.

از تصاویر متقاعد کننده استفاده کنید

بصری ها از جمله اینفوگرافیک ها در جلب توجه عکس ها و انتقال موثر پیام شما نقشی ضروری دارند. از پیکسل‌ ها، فیلم ‌ها و تصاویر عالی استفاده کنید که با شناسه لوگوی شما مطابقت دارند و با بازار هدف شما همخوانی دارند. مطمئن شوید که تصاویر از نظر بصری جذاب، کاربردی و خوشمزه هستند.

یک پیام قانع کننده بسازید

پیام تبلیغاتی شما باید تمیز، مختصر و قانع کننده باشد. توجه به مزایای کلیدی یا عوامل فروش خاص محصول یا خدمات شما. از زبان متقاعدکننده و تکنیک های داستان سرایی برای برانگیختن احساسات و ایجاد مرجعی به بازار هدف خود استفاده کنید.

از داستان سرایی استفاده کنید

قصه گویی وسیله ای قدرتمند در تبلیغات است. به جای اینکه صادقانه کارکردها یا مزایا را فهرست کنید، داستانی را ارائه دهید که مخاطب هدف شما را درگیر کند و نشان دهد که چگونه محصول یا خدمات شما می تواند مشکلات آنها را برطرف کند یا اهداف خود را برآورده کند. از روایات، توصیفات یا تحقیقات موردی استفاده کنید تا پیام خود را قابل ربط‌تر و به یاد ماندنی ‌تر کنید.

تبلیغات موثر با رابینسو

تبلیغات موثر با رابینسو

از اطلاعات محور متمرکز استفاده کنید

از داده ها و تجزیه و تحلیل ها استفاده کنید تا تلاش های تبلیغاتی خود را با موفقیت بیشتر هدف قرار دهید. از داده های مشتری، تجزیه و تحلیل وب سایت و بینش رسانه های اجتماعی برای شناسایی حداکثر پلت فرم ها، کانال ها و جمعیت شناسی مرتبط در کمپین های بازاریابی خود استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا در زمان مناسب به مخاطب هدف مناسب برسید.

نظارت مداوم بر کمپین های بازاریابی

به طور مداوم عملکرد کمپین های بازاریابی خود را برای تبلیغات مناسب و موثرتر نظارت و درجه بندی کنید. A/B به یکی از عوامل بی نظیر شامل سرفصل ها، تصاویر بصری یا دکمه های فراخوانی نگاهی بیندازید تا از آنچه که با مخاطب هدف شما طنین انداز می کند، آگاه شوید. از بینش های دریافتی برای بهینه سازی کمپین های خود و بهبود اثر بخشی آنها در طول سال ها استفاده کنید.

یک نام به حرکت قوی (CTA) در خارج کردن حرکت از مخاطب هدف شما ضروری است. به طور قطع بیان کنید که چه کاری باید انجام دهند، خواه خرید، ثبت نام در یک خبرنامه الکترونیکی یا سفر به وب سایت شما باشد یا خیر. برای مطابقت با آن، CTA را برجسته و تمیز کنید.

به طور مکرر بر عملکرد کلی کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی خود نظارت داشته باشید و در صورت تمایل تنظیمات را انجام دهید. معیارهایی مانند هزینه ‌های کلیک، تبدیل‌ ها و درجات مشارکت را بررسی کنید تا از زمینه‌ های توسعه آگاه شوید. تمایل داشته باشید که تکنیک های تبلیغاتی خود را بر اساس داده ها و بازخوردها تطبیق داده و اصلاح کنید.

به طور مستمر تجزیه و تحلیل و نوآوری کنید

پانورامای تبلیغات و بازاریابی به طور مداوم در حال تغییر است، بنابراین در تبلیغات مناسب و موثر مهم است که با ویژگی های روز، فناوری و رفتارهای مشتریان به روز باشید. شامل نوآوری، آزمایش با رویه های جدید، و آماده بودن برای امتحان کانال های تبلیغاتی جدید یا کدک ها برای ماندن در رقابت.

تبلیغات حساب شده، فروش بی حد و حساب

تبلیغات و بازاریابی مناسب در مبحث اینفوگرافیک چیست، می‌تواند آگاهی ایجاد و سرگرمی ایجاد کند، بر ادراکات تأثیر بگذارد و خریداران را ترغیب به اقدام کند که همه اینها می تواند تأثیر مثبتی بر فروش محصول داشته باشد. اگر می خواهید از فروش بالا برخوردار باشید استفاده از اینفوگرافیک و راهکارهای عملی دیگر را در زمره کارهای خود قرار دهید.

شرکت تبلیغاتی رابینسو

خدمات شرکت تبلیغاتی رابینسو

شما می توانید تمام خدمات مربوط به تبلیغات ، پخش و چاپ تراکت، طراحی تراکت، تراکت پخش کن ساعتی در تهران و … را به شرکت تبلیغاتی رابینسو بسپارید تا در کوتاه ترین زمان و پایین ترین قیمت کارهای شما انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *